Projekt - Inwestuj w Jeleniej Górze – promocja gospodarcza terenów inwestycyjnych
Projekt dofinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego 2014-2020
Tytuł projektu: „Inwestuj w Jeleniej Górze – promocja gospodarcza terenów inwestycyjnych”
Klasyfikacja projektu: Regionalny Program Operacyjny Województwa Dolnośląskiego 2014- 2020, Oś Priorytetowa: 1 Przedsiębiorstwa i innowacje, Działanie 1.4 Internacjonalizacja przedsiębiorstw, Schemat 1.4.C Promocja oferty gospodarczej regionu na rynkach krajowych i międzynarodowych
Beneficjent: Miasto Jelenia Góra
Okres realizacji: 01.07.2017 - 31.12.2018
Wartość projektu: 204 500 zł
Kwota dofinansowania: 173 825 zł (85%)
Przedmiotem projektu jest promocja gospodarcza i inwestycyjna Jeleniej Góry na forum krajowym i międzynarodowym, przede wszystkim poprzez przeprowadzenie dwóch kampanii (kompleksowych przedsięwzięć informacyjno-promocyjnych) o charakterze krajowym oraz o charakterze międzynarodowym.
Celem głównym projektu jest wzrost rozpoznawalności oferty gospodarczej i inwestycyjnej miasta Jelenia Góra wśród inwestorów i przedsiębiorców.
Cele szczegółowe projektu:
- budowanie świadomości marki Jeleniej Góry jako miejsca atrakcyjnej lokalizacji inwestycji -miejsca przyjaznego inwestorom,
- zwiększenie wiedzy nt. dostępnych zasobów inwestycyjnych miasta i ich promocja,
- przyciągnięcie inwestorów do Jeleniej Góry,
- większa ilości inicjatyw gospodarczych, promocyjnych, zachęcających do inwestowania,
- podniesienie kompetencji pracowników Urzędu Miasta Jeleniej Góry odpowiedzialnych za obsługę inwestorów oraz przedsiębiorców z Jeleniej Góry,
- zintensyfikowanie kontaktów handlowych firm z Jeleniej Góry (w szczególności MSP) z partnerami zagranicznymi,
- wyższe dochody w budżecie miasta z tytułu podatków,
- większy poziom dywersyfikacji produkcji miejscowych przedsiębiorstw,
- wzrost atrakcyjności miasta dla obecnych i potencjalnych mieszkańców,
- wspieranie przemian na rynku pracy, zwłaszcza w zakresie dostępności dobrze płatnych ofert pracy dla osób wykształconych.
Odbiorcy projektu:
Beneficjent publiczny - Miasto Jelenia Góra (JST)
Bezpośrednie grupy docelowe:
- inwestorzy polscy i zagraniczni aktywnie poszukujący miejsca do inwestycji,
- przedsiębiorcy polscy i zagraniczni o potencjale inwestycyjnym,
- przedsiębiorstwa funkcjonujące na terenie Jeleniej Góry, w szczególności z sektora MSP,
- przedstawiciele kadry zarządzającej.
Pośrednie grupy docelowe:
- mieszkańcy Jeleniej Góry,
- mieszkańcy województwa dolnośląskiego,
- media,
- instytucje otoczenia biznesu istotne z punktu widzenia realizowanej kampanii.
Zadania/działania przewidziane w projekcie (narzędzia promocji inwestycyjnej):
- Podniesienie wiedzy i kwalifikacji podmiotów odpowiedzialnych i zaangażowanych w rozwój gospodarczy Jeleniej Góry.
- Uruchomienie i prowadzenie miejskiego portalu o tematyce gospodarczej i inwestycyjnej.
- Przygotowanie materiałów informacyjnych i gadżetów promocyjnych.
- Kampania promocyjna o zasięgu krajowym i międzynarodowym.
- Zarządzanie projektem - informacja i promocja projektu.
Rezultaty projektu:
W projekcie wsparcie otrzyma 10 firm sektora MSP. Podpisany zostanie min. jeden zagraniczny kontrakt handlowy przez przedsiębiorstwo wsparte w zakresie internacjonalizacji. Wsparte zostanie jedno przedsięwzięcie informacyjno-promocyjne o charakterze międzynarodowym oraz jedno o charakterze krajowym.
W efekcie realizacji projektu wzrośnie rozpoznawalność oferty gospodarczej i inwestycyjnej miasta wśród inwestorów i przedsiębiorców, wzmocniony zostanie wizerunek miasta jako atrakcyjnej lokalizacji dla inwestycji. Nawiązane zostaną kontakty z inwestorami krajowymi i zagranicznymi, które będą podtrzymywane i profesjonalnie prowadzone przez przeszkolonych w projekcie pracowników Urzędu Miasta Jelenia Góra.
Biuro projektu:
Wydział Rozwoju Miasta, Urząd Miasta Jelenia Góra, Pl. Ratuszowy 58, 58-500 Jelenia Góra, pok. 209
Koordynator projektu:
Daria Kozłowska – tel. (75) 75-46-126, e-mail: dkozlowska@jeleniagora.pl
Efekty realizacji projektu:
- Wykonanie zdjęć 30 działkom inwestycyjnym znajdującym się w zasobach miasta (łącznie 150 zdjęć).
- Przygotowanie filmu promującego ofertę inwestycyjną miasta i atrybuty regionu wraz ze spotem reklamowym.
Spot:
- Wydanie informatora inwestycyjnego w wersji językowej polskiej, angielskiej i niemieckiej wraz z teczką ofertową oraz zakupienie spersonalizowanych gadżetów promocyjnych takich jak: torby na zakupy, parasole i kubki z nadrukiem reklamowym oraz długopisy ekologiczne.
- Udział w dwóch krajowych wydarzeniach targowych tj. Targach Nieruchomości „Przyjdź, Kup i Zamieszkaj na Swoim” odbywających się w terminie 7-8 kwietnia 2018 r. we Wrocławiu oraz Targach Inwestycji i Nieruchomości Komercyjnych „Real Connect” odbywających się w terminie 23-24 maja 2018 r. w Warszawie.
- Publikacja 5 artykułów w prasie biznesowej - dodatku do Gazety Wyborczej pt. "Mój Biznes, Ludzie, Praca, Innowacje" kolportowanym na terenie Dolnego Śląska i kraju oraz artykułu w czasopiśmie pt. "Investment Guide" o zasięgu międzynarodowym, kolportowanym podczas Targów Expo Real 2017 w Monachium.
- Przygotowanie projektu oraz wykonanie portalu miejskiego o tematyce gospodarczej i inwestycyjnej.
- Realizacja kampanii medialnej polegającej na emisji spotów promocyjnych w TVN 24 - ogólnopolskim kanale biznesowo-informacyjnym.
- Przeprowadzenie kampanii outdoorowej polegającej na umieszczeniu 30 billboardów przy głównych arteriach komunikacyjnych miast takich jak: Warszawa, Wrocław, Poznań, Łódź, Legnica, Gorzów Wielkopolski.
- Udział w międzynarodowych targach Expo Real w Monachium odbywających się w terminie 8-10 października 2018 r.
- Wykonanie audytu terenów inwestycyjnych z planem rozwoju stref inwestycyjnych w Jeleniej Górze.
- Przeprowadzenie warsztatów z zakresu zwiększania efektywności pozyskiwania i obsługi inwestorów dla 10 przedsiębiorców sektora MŚP i 2 pracowników Urzędu Miasta Jelenia Góra.
- Opublikowanie artykułu podsumowującego realizowany projekt w Gazecie Wyborczej kolportowanej na terenie Dolnego Śląska.
List do Prezydenta
Mapa